Jobb, jobb och jobb

Tänkte se hur länge det kan gå innan någon (troligtvis du Sandra) reagerar på att jag skrivit ett nytt inlägg. Spännande detta.
 
Idag sitter jag på jobb. Det gör jag ofantligt ofta. Faktum är att jag sitter på jobb varje vardag 8-17. När man tänker på det blir man lite deprimerad. Inte för att jobb alltid per automatik är tråkigt, men det är aldrig lika roligt att jobba som det är att vara ledig.
 
Ack min käre August *visslande*
 
Vad gör jag när jag har en stund över på jobb? 
Förutom att prata med mina kollegor har jag ett par goda vänner som håller mig sällskap och muntrar upp mig. Svenskafans.com och forumet himmelriket är en sådan, som gör jobbet lite lättare. Att vara MFF:are är en genuint trevlig sak i dessa tider. Äntligen har omvärldens bild av MFF hunnit ifatt min egen, dvs. den om att MFF är och förblir odiskutabelt bäst. Heja oss!
En annan god vän är youtube. För närvarande kollar jag igenom typ alla klipp som finns kring Game of Thrones. Dels alla klipp från serier, sedan rätt många "fanvideos" där nördar sitter och grottar ner sig kring alla små detaljer och kommer på egna teorier. Min favoritteori? Ptja, R + L = J är rätt svår att bortse från, och den hade jag ju redan kommit på av egen hand när jag läste böckerna. Blir riktigt sugen på nya säsongen och framförallt sjätte boken.
 
Nej, om man skulle jobba lite. Olé!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0