Fotboll och Sandra

Har två saker i mitt huvud just nu. Sandras inflyttning på lördag samt Malmö FF.
Om vi börjar med det förstnämnda så flyttar Sandra ner på lördag. Vilket innebar att jag blir sambo på lördag. Sambo! Låter inte det helt ofantligt gammalt? Oavsett ska det bli oerhört skönt. Fakk off till alla trista hejdån på centralen, fakk off till alla kvällar då man vill, men inte kan, träffas. Nu blir det myspys och bus 24h om dygnet. Glassigt värre :)

Annars är det som sagt mycket fotboll i skallen just nu. MFF kvalar till "den där jävla" Champions`League! Efter avancemanget mot självaste Glasgow Rangers väntar Dynamo Zagreb som ett sista hinder. Det är stort, det är viktigt och det är helt enormt nervöst. Första matchen i Zagreb ikväll, returen nästa vecka här hemma. Puh!



Avskedsfest för Sandra på fredag i Götet. De där villafesterna blir allt färre ju äldre man blir så ska bli skoj!

Ack min käre August *visslande*

Annars då? Ptja, skolan börjar snart. Min sista termin. Men vem orkar tänka på det när MFF spelar i Europa?!

Min aktivitet här är inte vad den varit. Funderar om jag ska klura ut ngt sätt att hålla mig mer aktiv. Kanske redovisa den där topp 100 låtlistan, som jag lovade en gång för länge sedan?!

Vad fan tog egentligen sommaren vägen? Värdelöst väder i år.

Inatt drömde jag om en 2-0 seger för di blåe i Zagreb.
Går med en sådan där pirrig nervös väntan man har inför något stort. Lugnet före stormen!

En av de många sakerna jag ser framemot med matchen nästa vecka är att jag för första gången ska få höra CL-hymnen i Malmö. Finns det någon fotbollsälskare som kan höra den utan att rysa till lite? Framåt!



Ute i Europa, talar man om Malmö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0