Tonight

6 dagar till Spanien och det känns hyfsat jäkla bra, inte minst med tanke på att det verkar vara någon slags molnfestival för tillfället i Malmö där framförallt alla regnmoln är inbjudna. Gay! 

Mycket nöjd med gårdagen, trots MFFs svaga insats (förvisso seger, men bara 2-0). Lite förfest här hemma efter matchen med Jakob & Jakob där bl.a tre quiz/quisch avverkades, innan vi tog en sväng inom Bakfickan för att till slut hamna på Debaser. Helt totalt värdelös musik (ngn slags blandning av synth, tecno och house) men det funkade bra ändå. Var skönt och få röra på benen lite. 

High Fidelity på 9an ikväll och jag gillar läget.
Boken är en av de bästa jag någonsin läst (Nick Hornby - I salute you) och de har lyckats gott i filmen. Älskar samtliga scener i Robs vinylbutik. Varför finns det förresten inte en sådan butik i Malmö? Hade varit stamkund. Borde starta en själv.

Ack min käre August *visslande*

I alla pauser sätter jag sedan på Iggy Pop - Lust for life LPn, som jag just i detta nu rankar ofantligt högt. Briljant musik av den gode Iggy. Lust for life och The Passenger är ju solklara låtar som man måste gilla om man inte är helt jävla döv, men även övriga är fan redigt bra. Kvällens favorit? "Tonight".

Tog en runda längs Ribban innan ikväll och lyssnade på Håkan. Ja, inte hela tiden, men fick in i alla fall 3-4 låtar med honom och kände att det börjar märkas att man hängt en del med en viss liten Sandra det senaste året. En Sandra som idag fick beskedet att hon är antagen på biologprogrammaet i Lund, med start i höst. Stort grattis till henne säger jag och strort grattis till mig som nu får världens bästa sambo.

Lottning till CL kvalrunda nummer tre imorgon och MFFs möjliga motståndare är:
- Glasgow Rangers
- Sturm Graz
- Partizan Belgrad
- Rosenborg
- BATE Borisov
Ge mig Glasgow eller Rosenborg. Visst, Glasgow är enorma favoriter men skottsk fotboll är rejält under isen och ett fullsatt Ibrox hade varit kul att uppleva. Partizan känns ju lagom värdelöst. Vi kommer förmodligen åka på däng och Belgrad är uteslutet som bortaresa. Dit hade man kanske kommit, men inte hem...

Nu ska jag fortsätta titta och lyssna och vara nöjd med livet. Olé alé!



Everything will be all right tonight...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0