Tomt.

Olé!

Idag har Sandra åkt hem till Göteborg och jag är således ensam i lägenheten ett par dagar. Känns tomt.
När man bor två stycken tillsammans blir det liksom ganska stor skillnad om den ena åker bort ett par dagar. Särskilt när det är en sådan härlig person som Sandra.  Skillnad mot den där indiern jag läste om för något år sedan som hade typ 10 fruar och 90 barn, åker någon av dem bort ett par dagar tror jag faktiskt inte det gör sååå stor skillnad. Några riskorn över vid middagen kanske.

Finns det någon som gillar Bosse Petterson? Egentligen?

Första advent på söndag och jag fakkin gillar det. Jag och Sandra har tjuvstartat julpyntningen med en adventljusstake och lite tomtar, och mer lär definitivt komma. Sånt gillas skarpt!

Ack min käre August *visslande*


På tal om något helt annat, kom över en lista på kontroversiella brädspel. Finns tydligen en hel del rätt udda/sjuka brädspel som tillverkats genom åren. Mina tre "favoriter":

Juden raus
Tyskt spel från 1936. Spelet gick ut på att kasta ut så många judar från Tyskland som möjligt. Lyckas man kasta ut sex judar har man vunnit en klar seger. Enligt tillverkarna "ett mycket trivsamt och roligt spel för hela familjen".



Serial Killer: the board game
Spelet kom i en body bag och målet var döda så många människor som möjligt (i originalutgåvan skulle man döda bebisar) och sedan avsluta med att försöka bli arresterad i en amerikansk delstat som inte har dödsstraff.



Capital Punishment
Alla deltagare har fyra pjäser: en mördare, en våldtäksman, en pyroman och en kidnappare. Man kan vinna på två olika sätt. Antingen manövrerar man sina pjäser genom den juridiska snårskogen med målet inställt på livstidsstraff, dödscell eller elektriska stolen. Andra sättet att vinna på är att "kalla fram liberalerna från deras elfenbenstorn och använda dem för att bli frikänd och komma tillbaka till gatan, där du kan fortsätta förvandla mörda och misshandla oskyldiga medborgare".



Vilken är din favorit?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snart har det gått en månad, då blir det uppdatering. Yeay! Sånt gillas skarpt :)

2011-12-17 @ 23:56:17
URL: http://sandrashead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0