Hej och hå!

Senast jag skrev här var jag en barnslig, obetydlig 24-åring. Men nu mina damer och herrar, nu är det en ytterst välpolerad, respektingivande och mogen 25-åring som skriver. Det ni.

Bajs & kiss! Kiss & bajs!

Jag har en flickvän som heter Sandra. Förutom att hon är väldans, väldans bra är hon tydligen också lik väldigt många kändisar. Känns som vart man än går så kommer folk med synpunkter vem hon är lik. Vissa är bra och vissa är... mindre bra.
Några av dem personer som vissa tycker hon är lik är:


Eva Green                                Rachel Bilson


Sofia Hellqvist              James Franco

Måste säga att det inte är särskilt fula personer att jämföras med. (Även om James Franco kanske inte är den ultimata personen att lika om man är tjej). Slutsats: min Sandra måste vara skitsnygg. Men det visste jag ju redan!

Ack min käre August *visslande*

På tal om vackert; Boatengs inhopp i helgen. Mama Mia!

Träffade på Mahmoud i skolan igår. Eftersom han läser den där extra mastersterminen så kommer han ta examen samtidigt som jag, nu i januari. När jag träffade honom kom jag att tänka på att han var en av de personerna jag lärde känna först när jag började på högskolan. Första veckan hade vi nämnligen en lära-känna-varandra dag där vi delades in i olika grupper som skulle lära känna varandra och sedan skulle alla grupper inför alla andra presentera just sin grupp och berätta något specifik med just den gruppen (vi var mångkulturella gruppen minns jag, tror jag var den enda "svensken" i gruppen). Vi i vår grupp valde att dela upp oss två och två och intervjua varandra, och då hamnade jag med Mahmoud. Det känns så otroligt länge sedan den intervjun. Och ändå känns det som tiden gått så himla fort. Att jag liksom snart är färdig socionom känns lite... overkligt. Men skönt. Och extra skönt att jag kommer få ta examen tillsammans med Mahmoud, han som allting började med.

På tal om skolan så närmar sig utbildningens sista tenta. 15hp. Jippi...

Är det bara jag som längtar efter julen? Vill strosa runt och leta julklappar, baka pepparkakor, sätta tomtar överallt i lägenheten, skriva önskelistor, tända levande ljus, göra änglar i snön, mula någon i snön, vara helt och hållet ledig, lyssna på julmusik etc. etc. etc.
Julen är underbar! Och snart är den här. 

Längtan efter julmusik var det. Finns det någon bättre jullåt än "Fairytale of New-York"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0