1 advent

Jaha, så har då vinterns första snö kommit, och det redan den 2 december. Lite crazy. Och ovanligt tidigt, eller är det jag som minns tidigare vintrar dåligt?
Oavsett är den här, och det är alltid en speciell känsla att vakna upp och titta ut och se snöflingor över hela fönstret. Första advent på det, i kombination med att jag och Sandra satt fram lite tomtar och dylikt innebär att julkänslan stigit sisådär 100 grader idag. Härligt, härligt. Julen is da shit!
Och underbart att få gå tidiga söndagspromenader med Sandra. Knarrljudet som skapas i snön har en väldans cozy feeling över sig så det räcker och blir över. Heja det ljudet!
 
Idag har jag dock, utöver min och Sandras morgonpromenad och julpyntande, haft en riktig slappedag. Det innebär att jag legat inne framför datorn och tvn, tillsammans med en filt, godis, pepparkakor och julmust. Sånt gillas!
Dock riktigt besviken på dagens fotbollsutbud: igår serverades man West Ham - Chelsea, Man City - Everton, Reading - United, Bayern Munchen - B Dortmund (samt Torino- och Madridderby om man fortsatt med fotbollstittandet hela kvällen ut). Idag har det varit Norwich - Sunderland... Avå någon!
Och på tal om fotboll (mycket är på tal om det i mitt liv för övrigt) så var Mk fakkin Dons seger över Wimbledon inte alls trevlig. Hade hoppats på lite moralisk upprättelse.
 
Har inte gjort något mycket vettigt den här helgen. Rätt skönt faktiskt. Tycker att helgen ska ha lite destruktivitet över sig.
 
Ack min käre August *visslande*
 
Om exakt 1 vecka fyller världens bästa skruttis år. Det innebär att presentjakten går in i ett nytt skede nu i veckan. Här ska shoppas!
 
För övrigt har mina päron flytt landet och åkt söderut till värmen och all inclusive. Jag måste erkänna att jag är en aning avundsjuk. Snö och advent i all ära, men värme och sol är ganska hyfsat det med en vecka så här års. Tur då att London väntar om 1,5 månad. Där är det förvisso ingen värme men väl Tottenham - Man United, och högkvalitativ fotboll kan kompensera upp för i princip allt!
Sen i sommar väntar ju bröllopsresa (definitivt sol och värme), lär återkomma till det ämnet...
 
Family Guy ska bli långfilm. Det är en sådan nyhet man blir glad hela dagen av. Och kommer drömma gott om hela natten.
 
 
Nu ska jag göra annat. Olé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0