Rom & den där Oscar...

Ave!

Så var ännu en Oscarsgala, igårnatt, till ända och årets gala var, likt förra året, inget man kommer att minnas mycket direkt. Billy Crystal är säkerheten själv som värd, och med tanke på förra årets katastrofala insats av Hathaway & Franco så var givetvis valet av honom ytterst välkommet. Men samtidigt är han, i mytt tycke, lite för snäll och förutsigbar stundtals. Får jag välja blir det Cris Rock nästa år, han har helt rätt utstrålning, är jäkligt rolig och gjorde det bra förra gången han fick chansen. Ricky Gervais vore onekligen intressant och en goven succé, men han kommer självklart aldrig bli vald.
Filmmässigt var det relativt svagt år. The Artist blev årets stora vinnare och det är en stumfilm. Inget ont om det, men det är liksom inte Lord of the Rings klass. Meryl Streep fick till slut ännu en Oscar (30 år sedan senast) och hon och jag har nu tillsammans hela tre Oscars. Rätt imponerande faktiskt. Heja oss.
I tippningen blev det för första gången seger. Förvisso en delad seger, men ändock: seger! Ser framemot att se mitt namn på vandringpokalen. Olé!

Årets första bortaresa bokad. Häcken - MFF på hisingen den 7/4. Tågresa med support. Tagga! Tagga! Tagga!

Ack min käre August *visslande*

Varför blev det bara en ynka säsong av Nollor och nördar?

På tal om något helt annat så blev det visst en liten trip till Rom förra veckan. De som känner mig vet att det är den stad jag helst av allt velat besöka och nu med facit i hand kan jag nöjt konstatera att den var exakt så underbar som jag hoppats och trott. Extremt mycket sevärdheter, god mat, god dryck, härligt vårväder, oslagbart sällskap, fotboll, romantik etc. Längtar redan tillbaka!
















Annars vill jag mest ha sol och vår. Typ nu.
Och börjar så smått planera framtida weekends.
Paris? Barcelona? Florens? Sevilla? London?
Life is good!

Kommentarer
Postat av: Sandra.

Enormt fin stad indeed, även om du inte hade lika fint sällskap som mig! Paris nästa! Eller kanske London :) Vilket som blir de kalas! Längtar redan massa... Smack!

2012-03-01 @ 13:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0