Söndag

Jaha, då sitter man här ensam.
Sandra är uppe i Göteborg över helgen, och då känns lägenheten mestadels väldans tom. Det är liksom skönt och va ensam lite då och då, men en hel helg? Näe, där går gränsen. Så länge vill jag inte vara utan min S. Att laga mat själv är inge skoj, att sova själv är inge skoj, att inte ha någon att busa med är inge skoj. Slutsats: det ska bli skönt och få hem min skatt imorgon.



Och på tal om imorgon, börjar nytt jobb då, på arbetsmarknadssektionen. Visserligen bara ett vikariat, men ändå. Känns kul och lite pirrigt. Blir faktiskt första gången jag har ett heltidsjobb. Efter studenten jobbade jag bara 25-30 timmar i veckan i 1,5 år och sen började jag plugga. 4 år senare sitter jag här och skriver och ska alltså för första gången testa ett heltidsjobb. Första delmålet är att orka jobba en hel dag utan att trilla ihop. Fixar jag bara det tror jag att resten rullar på.

Igår såg jag melodifestivalen och kände mig allmänt besviken över bristen på just melodier. Helt ärligt, är detta det bästa man kan skaka fram i vårt avlånga? Dead by April? Sean Banan? Marie Serneholt? Vilken deprimerande syn.

Ack min käre August *visslande*

Thorsten Flinck däremot. Vilken man!

Är det bara jag som irriterar mig på folk på facebook som hela tiden ska skriva uppdateringar om sina barn? Fruktansvärt tröttsamt. Visst, om barnet har gjort något speciellt, typ fått nobelpriset, varit på sin första MFF-match, börjat första klass etc så är det fine. Men om barnet sjunger en sång, eller äter frukost så kan man undra vem fan som vill läsa om det.
Och det här med att ta bilder på sin lunch och lägga upp, vad är det roliga med det?
"Oj, nu äter jag en sallad, det är en gigantiskt stor grej som säkert alla mina vänner vill ta del av. Jag menar, en sallad, hur galen är inte jag?! Crazy me"

Milan - Napoli 0-0
Zlatan tar ett helsickes onödigt rött i ett läge där vi dominerar och pressar rejält. Tack för den.

Nej, om man skulle se lite Entourage?
Olé alé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0