Föreläsning & den där Karlsson

Jag igen. Tänkte bryta den här trenden med max ett inlägg per månad. Heja mig!

Idag har jag varit på föreläsning. Det är jag inte allt för ofta. Anledningen till det är inte att jag är någon större skolkare direkt, utan det faktum att vi har väldigt lite undervisning. Max tre föreläsningar i veckan, och varje föreläsning är då på 1h och 45min. Puh, nästan så att man svimmar av utmattning...
Idag var jag i alla fall där och var duktig och lyssnade ordentligt. Gäller och passa på när man har en föreläsare som är vettig. Så är ju verkligen inte alltid fallet.
För övrigt, alltid när jag är på föreläsningar numera så tänker jag på hur mycket jag tror att jag skulle trivas i rollen som lärare. Kanske ett tecken?!

Zlatan. Zlatan. Zlatan.
När mr Ibrahimovic är på hattrickhumör känns livet ganska enkelt och leva.

På tal om skolan gillar jag när man får tillbaka arbeten och ska försöka utläsa vad det är läraren skrivit för kommentarer. Idag satt jag, David och Frans och försökte tyda ett av de ord jag fått som kommentar. I början var vi överens om att det stod "äppelmeny" men efter en längre tids diskussion insåg vi att det kanske var större chans att ordet var "applicering". Framförallt passade det bättre in i sammanhanget.
"Välformulerad, om än något kortfattad, äppelmeny" känns liksom... sådär.

Ack min käre August *visslande*

Återigen: Throsten Flinck - vilken man!

Jag tycker för övrigt om när Sandra pluggar i vår lägenhet. Hon är så tyst och söt där hon sitter vid bordet och gör lite högljudda kommentarer för sig själv ibland. 

Såg igenom lite filmer från Tanzania i helgen, och det är fasicken vad man längtar tillbaka ibland. Vill gå barfota i skjorts och t-shirts med massa barn studsande runtom en babblandes på halv obegriplig swahili.



Karlsson är en rätt skön lirare faktiskt. Om än oerhört störande ibland.

Kommentarer
Postat av: Den nästa bästa.

Anton, Anton, världens bästa Anton! Heja dig indeed skrutten min!



Känns det för övrigt inte som om alla lärare har kass handstil som är svår att begripa? Ska bli intressant att se hur min kommer gå från fin till normal till oförståelig inom loppet av några år.



Av någon anledning är vår lägenhet lättare att plugga i när du inte är hemma... konstigt de där! Smack!

2012-03-18 @ 14:26:09
URL: http://sandrashead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0